راست کلیک

راست کلیک

Rast Click
راست کلیک

راست کلیک

Rast Click

دانلود اصول نظام حقوقی دفاتر اسناد رسمی و موانع پیش رو


اصول نظام حقوقی دفاتر اسناد رسمی و موانع پیش رو

تحقیق درباره عملکرد دفاتر اسناد رسمی کشور می باشد در قالب فایل ورد و در 100 صفحه برای کلیه داوطلبان و کارمندان که خواهان ارتقاء رتبه هستند می توانند از این تحقیق استفاده نمایند ارتقاء رتبه در ادارات به منظور ارتقاء سطح کیفی نظریه و کارشناسی به عمل آمده صورت می گیرد که درجه بندی هایی دارد به عنوان مثال می توان به رتبه های خبره و عالی اشاره نمود

دانلود اصول نظام حقوقی دفاتر اسناد رسمی و موانع پیش رو

دفتر اسناد رسمی
دفتر اسناد
دفاتر اسناد و املاک رسمی
ارتقاء رتبه
خبره به عالی
Notary public
دسته بندی تحقیق
فرمت فایل docx
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

چکیده

نظام، مجموعه ای از اصول منظم و به هم پیوسته است و هر نظام حقوقی متشکل  از یک سری اصول و مبانی است. برخورداری هر نظام حقوقی از اصول منسجم و مترقی، موجب پویایی جامعه می گردد. اسناد رسمی هم دارای یک سری اصول و قواعد مخصوص است و نظام حقوق اسناد رسمی را مثل دانه های یک تسبیح به یکدیگر مرتبط می سازد و این پرسش را مطرح  می نماید که هدف، فلسفه و رسالت اسناد رسمی در ایران بر مبنای کدام اصول و مبانی است و این اصول و مبانی با چه موانعی روبرو هستند؟ پژوهش حاضر حاصل تراوشات ذهنی و فلسفی نگارنده  است  و با روش توصیفی- تحلیلی و با تمرکز بر مطالعه وظایف دفاتر اسناد رسمی و ماهیت حقوق اسناد رسمی این فرضیه را به اثبات می رساند که ستون فقرات حقوق اسناد رسمی متکی بر موزائیکی از چند اصل مترقی است و بدون شناخت و عملیاتی کردن این اصول، اعتبار و مأموریت ذاتی سازمان ثبت به عنوان سازمان متولی صدور اسناد رسمی مخدوش می باشد. در نتیجه سازمان ثبت بدون پیاده سازی این اصول، همواره از اهداف اصلی خود یعنی برپائی صلح اجتماعی و پیشگیری از منازعات حقوقی باز می ماند.

 

کلیدواژه: اصول،اسناد رسمی، سازمان ثبت، نظام حقوقی، دفاتر اسناد رسمی

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه. 2

دفتر ازدواج و طلاق. 4

گزینش... 4

بازرسی.. 4

مراحل ثبت ازدواج. 4

پیشینه دفاتر. 6

وظایف دفاتر اسناد رسمی چیست؟ 7

مروری بر مهمترین وظایف دفترخانه اسناد رسمی.. 7

بررسی مراحل تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی.. 8

سردفتر کیست و باید از چه مهارت‌هایی برخوردار باشد؟ 9

شرایط سردفتر برای فعالیت در این حوزه 9

ممنوعیت از سردفتری یعنی چه؟ 10

مهارت‌های لازم برای این کار 11

تعهدات انجام کار این سمت شغلی.. 11

بررسی وظایف دفتریار دفتر اسناد رسمی.. 12

مهمترین نکات حقوقی در این خصوص... 12

دفاتر اسناد رسمی.. 13

صلاحیت.. 15

صلاحیت ذاتی.. 15

صلاحیت محلی.. 15

استقلال دفاتر اسناد رسمی.. 16

تشکیلات.. 16

سردفتر. 16

دفتریار 17

سندنویس... 17

دفترنویس... 17

وظایف.. 18

مسئولیت‌ها 18

نظارت بر دفاتر اسناد رسمی.. 20

دفاتر اسناد رسمی و اعتماد مردم. 21

آسیب‌های دفاتر اسناد رسمی.. 22

ثبت معاملات ربوی.. 22

گزینش سردفتران. 22

مراحل تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی.. 23

موانع موجود برای تنظیم اسناد رسمی.. 24

وجوهی که در دفاتر اسناد رسمی وصول می‌شود. 25

تخلفات در دفاتر اسناد رسمی.. 25

سقف درآمد دفاتر. 27

اصل دروازه 28

سازمان. 28

ثبت.. 29

حق التنظیم. 30

حق التحریر. 31

سند. 33

سند رسمی.. 34

مأمور رسمی.. 36

سند رسمی لازم الاجرا 38

سند رسمی معارض... 38

سند رسمی مالکیت.. 40

مال. 40

ملک.. 41

ملک مجهول المالک.. 43

ملک مشاع. 46

ملک آپارتمانی.. 47

ملک نسقی.. 48

مالک.. 49

مالکیت.. 49

تصرف مالکانه. 51

تعیین حدود- تحدید حدود. 52

اصل صلح. 54

اصل اجبار 56

اصل محضر. 58

اصل تشخیص... 61

اصل صلاحیت.. 63

اصل تسهیل. 66

اصل تشریفات.. 68

اصل تعهد. 71

اصل مسئولیت ( قائم به شخص) 75

اصل استقلال. 75

اصل بی طرفی.. 76

اصل عدم سودجویی.. 78

اصل اعتبار نسبی.. 80

اصل برابری.. 81

اصل رازداری.. 82

اصل جبران خسارت.. 83

اصل لازم الاجرا 85

اصل ابطال ناپذیری.. 86

اصل وحدت رویه. 90

نتیجه گیری.. 92

منابع. 96

 

دانلود اصول نظام حقوقی دفاتر اسناد رسمی و موانع پیش رو

دانلود طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی


طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی

طرح سه بعدی اسباب بازی فیگور فضانورد از نوع فلکسی (انعطاف پذیر) یک اسباب بازی زینتی و مفصلی می باشد که بوسیله پرینتر سه بعدی چاپ می شود مواد مصرفی طرح این اسباب بازی PLA می باشد

دانلود طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی

طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی
طرح سه بعدی
پرینت سه بعدی
چاپگر سه بعدی
طرح STL
STL
فضانورد
فلکسی
طرح های فلکسی
طرح انعطاف پذیر
دسته بندی طرح سه بعدی
فرمت فایل zip
حجم فایل 0 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی

طرح سه بعدی آدمک فضانورد مدل انعطاف پذیر (فلکسی) آماده پرینت با چاپگرهای سه بعدی در اندازه های مختلف با توجه به حداقل و حداکثر سایز دستگاه پرینتر سه بعدی می باشد.

این طرح بصورت یکدست تمامی اتصالات دست ها و پاها را با بدنه آماده چاپ قرار داده است که کاربر به راحتی می تواند با توجه به تنظیمات در نرم افزار Cura خروجی مطلوب را برای چاپ سه بعدی بگیرد.

فایل طرح سه بعدی از نوع STL می باشد که کاربر باید فایل را به پسوند Gcode تبدیل نماید تا چاپگرهای سه بعدی بتوانند آن را برای پرینت آماده و ارسال کنند.

STL مخفف STereoLithography یک قالب پرونده مختص استریولیتوگرافی و طراحی به کمک رایانه است که توسط 3D Systems ایجاد شده‌است.

STL به عنوان سرواژه چندین عبارت دیگر نیز شناخته می‌شود که همگی بعداً اضافه شده‌اند مانند "Standard Triangle Language" و "Standard Tessellation Language

یک نمونه از ASCII STL تصویر سه بعدی

این فایل توسط بسیاری از دیگر بسته‌های نرم‌افزاری نیز پشتیبانی می‌شود؛ از آن به‌طور گسترده‌ای برای نمونه‌سازی سریع، چاپ سه‌بعدی و ساخت به کمک رایانه استفاده می‌شود.

فایل‌های STL تنها هندسه سطح یک جسم سه بعدی را بدون هیچ گونه نمایندگی از بافت یا سایر مشخصات CAD توصیف می‌کند.

 

خرید فیگور فضانورد طرح فلکسی

دانلود طرح STL سه بعدی فضانورد آماده برای پرینت سه بعدی

ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی


ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی (به همراه منابع تحقیق) فایل اصلی Word تعداد کل صفحات 36 صفحه حجم فایل zip 57k

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

دانلود مبانی نظری  فرهنگ سازمانی
پایان نامه 
پروپوزال
دانلود ادبیات و تاریخچه  فرهنگ سازمانی
مبانی نظری فرهنگ سازمانی
منابع و مواخذ فرهنگ سازمانی
جزوه آموزشی فرهنگ سازمانی
مدلهای اثر بخشی
شاخصهای اثر بخشی سازمان
روشهای سنجش اثر بخشی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت  
دانلود پایان نامه فوق لیسانس مدیریت 
دانلود پایان نامه ارشد مدی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی (به همراه منابع تحقیق)

فایل اصلی   :  Word 

تعداد کل صفحات :  36 صفحه

حجم فایل zip : 57k

 

چکیده تحقیق و پژوهش

با بررسی روند تدریجی و تکاملی مدیریت امور کارکنان و اداره انسانی در دهه‌های 1970و1980م به نگرشی برخورد می‌نمائیم که مقوله فرهنگ را به عنوان عنصر اصلی در مباحث مدیریت منابع انسانی مطرح نمودند.

توجه به فرهنگ سازمانی به طور نسبی توسط متخصصان رفتار سازمانی مطرح شد، اما بستر اصلی آنرا باید در مطالعات تجربی سازمان یافت.

یکی از این نوع کارها، ارائه کتاب هنر مدیریت ژاپنی توسط پاسکال و آتوس می‌باشد. این مطالعه به راز موفقیت ژاپنی‌ها بر مبنای خلق فرهنگ سازمانی قدرتمند که بین کارکنان، مدیران، و کارکنان به تعامل تأکید داشته و ناشی از علایق مشترک در کسب کمال سازمانی می‌باشد، اشاره دارد.

مطالعه دیگر کتاب در جستجوی کمال «پیترز و واترمن» می باشد. آنان به این نتیجه رسیدند که رهبر نه تنها جنبه های ملموس و منطقی سازمان نظیر ساختار و فن‌آوری را ایجاد می‌کند بلکه باید خالق ایدئولوژی‌ها، عقاید، زبان، مراسم و شعائر باشد (سید جوادین، 1381، ص60-61). اهمیت فرهنگ تابد آنجاست که عنوان می‌کنند موفقیت هر عمل و رفتاری در سازمان بسته به همسویی آن با هنجارهای فرهنگی دارد، در غیر اینصورت محکوم به شکست است، در صورت عدم تطابق  و سستی فرهنگ بایستی به تغییر ارزش‌های آن همت گمارد. (ممی‌زاده، 1375، ص74)

این تحقیق بر آن است که با بررسی فرهنگ سازمانی حاکم و شناسایی و شناخت ویژگی های اصلی آن توجه مدیران را به بخش مهمی از سازمان که شامل جنبه های غیررسمی سازمان می‌باشدجلب نماید تا در برنامه ریزی ها و اداره موثر و کارای سازمان از این عنصر مهم و حیاتی غفلت نشود.

 

فهرست مطالب  فصل دوم به شرح زیر می باشد :

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 1-2 مقدمه .........................................................   12

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی ......................................     13

3-2 عناصر و مؤلفه‌های فرهنگ سازمانی ....................................      15

4-2 نحوه شکل‌گیری فرهنگ‌ها ..............................................      16

1-4-2 بنیان‌گذاران سازمان .................................................    17

5-2 ابعاد معروف فرهنگ .....................................................    17

6-2 عناصر اساسی فرهنگ سازمانی ........................................    19

7-2 راه‌های شناسایی فرهنگ سازمانی ...................................     21

8-2 تکوین فرهنگ سازمانی  ...............................................     23

9-2 انواع فرهنگ سازمانی (تقسیم‌بندی‌های رایج فرهنگ سازمانی )    24

1-9-2 فرهنگ حاکم و خرده فرهنگ ....................................     24

2-9-2 فرهنگ قوی و ضعیف ............................................      26

3-9-2 فرهنگ‌های مثبت و منفی .......................................       27

10-2 استراتژی و فرهنگ ..............................................        30

1-10-2 فرهنگ انعطاف‌پذیری .......................................        31

2-10-2 فرهنگ مأموریتی ............................................       32

3-10-2 فرهنگ مشارکتی ............................................      32

4-10-2 فرهنگ بوروکراتیک ........................................      33

11-2 الگوهای اساسی تشریح فرهنگ سازمانی ....................    34

1-11-2 مدل پارسونز ................................................    34

2-12-2 چارچوب اوشی ..............................................    34

3-13-2 شیوه پیترز و واترمن .....................................    35

14-2مدیریت فرهنگ سازمان ....................................      35

15-2 تأثیر فرهنگ بر عملکرد و اثربخشی سازمان .............     38

16-2 رابطه فرهنگ سازمانی با توانایی‌های مدیریت ..........     39

17-2 تأثیر فرهنگ بر ساختار سازمانی .........................     40

18-2 تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت ..............     41

19-2 فرهنگ سازمانی و توسعه سازمانی          OD ..............    43

20-2 خلاصه‌ای از تحقیق مشابه انجام شده در ارتباط تقریباً نزدیک با موضوع   43

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

1-2- مقدمه

سالهاست که محققان و صاحب نظران در پی شناخت و شنا سایی یک متغیر سیستمی در سازمان بنام فرهنگ سازمانی می باشند. این متغیر به طور حتم در سازمان وجود دارد ولی آن را به راحتی نمی‌توان تعریف نمود. اما افراد برای معرفی سازمان از عبارات و اصطلاحات و کلمه‌های مشابه استفاده می‌کنند ما این متغیر مهم و اساسی را فرهنگ سازمانی می‌نامیم. همان‌گونه که افراد دارای شخصیتهای متفاوت می باشند سازمان ها هم همانند انسان دارای ویژگی‌هایی است. 

که این ویژگی‌ها می‌توانند به صورت صمیمی، خلاق، نوآور یا محافظه کار باشند براساس همین ویژگی می‌توان نگرش‌ها و رفتارهای کسانی را که درون این سازمانها هستند، پیش بینی نمود.     (رابینز، 1380، ص371)

به بیان دیگر سازمان ها هم فرهنگ‌هایی دارند که بر نوع رفتار اعضاء اثر می‌گذارد و یا نوع رفتار آنان را تعیین می‌نماید. اگر چه موضوع فرهنگ و نقش آن در هدایت جوامع از دیر باز مورد توجه جامعه‌شناسان قرار داشته اما موضوع فرهنگ سازمانی دیدگاهی جدید در عرصه دانش مدیریت است. تحقیق دانشمندان و صاحب نظران روی دلایل شکست و موفقیت سازمان‌ها در طی دهه‌های گذشته بیانگر نقش عوامل غیر مادی و معنوی در موفقیت این سازمان‌ها بوده است شرکت‌های آی. بی. ام. سیرز، جنرال موتورز برای حل مسأله‌ها و مشکلات خود کوشیده‌اند تا فرهنگ حاکم بر سازمان را تغییر دهند و بدین وسیله موفقیت شرکت را تضمین نمایند. (دفت، 1378ص 393) 

در این فصل برای شناخت فرهنگ سازمانی به بررسی ادبیات موضوع می‌پردازیم.

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی:

فرهنگ‌culture)) به معنای ارزش ها، هنجارها، سنتها، آداب و رسوم که این ویژگی‌ها در جوامع انسانی متفاوت است. ما با فرهنگ به دنیا نمی‌آییم، بلکه در اجتماعی به دنیا می آییم که خود فرهنگش را به ما می‌آموزد. ما فرهنگ را از کسان دیگری که در اطراف ما یا در محیط هستند، یاد می‌گیریم. در واقع فرهنگ اکتسابی است و به وجوه مشترک انجام کار در یک جامعه خاص دلالت دارد. این وجوه عواملی چون نحوه تغذیه افراد، پوشش، احترام به یکدیگر و تربیت فرزند را در بر می‌گیرد. ترکیب این عوامل باعث می‌شود که مثلاً فرهنگ کانادا و پاکستان متمایز از انگلستان و الجزایر باشد.

هر چند استعمال فرهنگ در متون علمی جامعه شناسی و انسان شناسی امروز از وسعت و گستردگی بسیاری برخودار است، اما معانی جدید فرهنگ ( culture  )با معانی پیشین آن ارتباط چندانی ندارد . واژه فرهنگ ریشه لاتین دارد و به معنای کشت و کار یا پرورش است و هنوز در اصطلاحات کشاورزی (Agriculture) و باغداری به همان معنا به کار می رود. در زبان‌های رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن(civilizations) را به جای فرهنگ به کار می‌بردند و از آن، معنای پرورش، بهسازی، تهذیب، پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند از نیمه قرن هجدهم، فرهنگ در مفهوم جدید آن به کار می رود.

نخستین تعریف جامع و علمی از فرهنگ را ادوارد بارنت تیلور در سال 1871م ارائه نمود. او در تعریف انسان شناختی خود از فرهنگ می نویسد:«فرهنگ یا تمدن در معنای وسیع قوم نگاریش  عبارت است از کلیت در هم بافته‌ای شامل دانش، هنر، اخلاق، قانون، آداب و رسوم و هرگونه قابلیتها و عاداتی که به وسیله انسان به عنوان عضوی از جامعه کسب شده است. ( شریف زاده، 1377، ص11)

 صاحب نظران رشته مدیریت در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود یک سیستم که اعضای آن دارای استنباط مشترک از آن هستند، از مجموعه‌ای ویژگی‌های اصلی تشکیل شده است که سازمان به آن‌ها ارج می‌نهد و برای آنها ارزش قائل است. فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است.

در تحقیقاتی که روی فرهنگ سازمانی انجام شده، محققان کوشیده‌اند، دریابند که افراد از چه زاویه‌ای به سازمان خود نگاه می کنند: آیا هدفها و عملکرد های مورد انتظار روشن و مشخص هستند؟ آیا سازمان به خلاقیت و نوع‌آوری ارج می نهد و به آن پاداش متناسب می‌دهد؟ و آیا پدیده تعارض را سرکوب می‌کند؟

برعکس به هنگام سنجش رضایت شغلی سعی می شود تا واکنش فرد نسبت به محیط سازمانی سنجیده شود و به نوع احساساتی مربوط می‌شود که افراد نسبت به انتظارات سازمان، شیوه‌های پرداخت پاداش، روش های دست یازیدن به پدیده تعارض و از این قبیل چیزها دارند. اگر چه این دو پدیده وجوه مشترکی دارند، ولی باید همواره به یاد داشت که عبارت فرهنگ سازمانی یک واژه توصیفی است، در حالی که در مورد رضایت شغلی مساله ارزیابی مطرح است.( رابینز، 1380، صفحات372- 373 )

 

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

1- ایران‌زاده، سلیمان «مدیریت فرهنگ سازمانی»

دانلود ادبیات و تاریخچه تحقیق فرهنگ سازمانی

پاورپوینت انواع شرکت ها


پاورپوینت انواع شرکت ها

تعاریف ماده 1ـ در این تصویب‏نامه واژه‏های زیر به جای عبارت‏های مشروح مربوط به کار می‏رود 1ـ1ــ کشور کشور جمهوری اسلامی ایران 2ـ1ــ منطقه هریک از مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی 3ـ1ــ سازمان سازمان هر یک از مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی است که به موجب قانون تأسیس شده‏اند 4ـ1ــ قانون قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی مصوب 761372مجلس شورای اسلامی 5

دانلود پاورپوینت انواع شرکت ها

پاورپوینت انواع شرکت ها
PowerPoint types of companies
تعاریف 
ایجاد و وظایف واحد ثبتی 
انواع شرکت ها و روش ثبت آنها
شرکت سهامی
تعریف شرکت سهامی عام‌
شرکت سهامی عام
شرکت سهامی خاص
سهام
سهامدار
سهامداران
ثبت شرکت
انحلال شرکت
اظهارنامه ثبت شرکت حقوقی
حقوقی
شرکت حقوقی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4516 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

پاورپوینت انواع شرکت ها

•شرکت سهامی •عموما شرکتهای مهم و بزرگ از نوع سهامی می باشند. شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به تعدادی سهام با ارزش یکسان تقسیم شده است و شرکا که سهامدار نامیده می شوند، می توانند با خرید هر تعداد سهام مالکیت شرکت را در اختیار بگیرند. فعالیتهای یک شرکت سهامی بر مبنای سه بخش است. 1- بخش تصمیم گیرنده 2- بخش اجرایی 3- بخش ناظر •بخش تصمیم گیرنده. •مجامع سهامداران که با حضور سهامداران تشکیل می شود معرف این بخش است. مجمع هایی که برای تصمیم گیری در امور مختلف شرکت تشکیل می شود عبارتند از مجمع موسس، مجمع عمومی ،مجمع فوق العاده ومجمع عمومی فوق العاده. •بخش اجرایی •در شرکتهای سهامی یک گروه از سهامداران و با رای آنها به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شود. هیئت مدیره وظیفه انتخاب مدیرعامل  را به عهده دارد. •بخش ناظر •سهامداران ناظران و کنترل کنندگان شرکت سهامی هستند. آنها با رای خود در مجامع قدرت نظارتیشان را اعمال می کنند. بازرسین منتخب سهامداران از جانب آنها به بررسی صورتهای مالی شرکت می پردازند. •

• • •شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی (‌ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

مدارک شرکت سهامی عام برای ثبت:

الف ) ‌مدارک لازم جهت کسب اجازه‌ی پذیره‌نویسی شرکت سهامی‌عام در حال تأسیس، از مرجع ثبت شرکت‌ها:
    1) دو نسخه طرح اظهارنامه‌ی شرکت سهامی‌عام
    2) دونسخه طرح اساسنامه‌ی شرکت سهامی‌عام
    3) دو نسخه طرح اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی
    4) گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل 35%‌ سرمایه، تعهد توسط مؤسسین
    5) فتوکپی شناسنامه‌ی مؤسسین

ب ) مدارک لازم جهت تأسیس:
    1) دو نسخه اظهارنامه
    2) دو نسخه اساسنامه
    3) دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین
    4) دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره (‌تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.)
    5) آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامه‌ی تعیین شده
    6) فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران (‌در مورد اشخاص حقوقی، ارائه‌ی برگ نمایندگی، الزامی است.)
    7) گواهی بانک مبنی بر واریز 35% سرمایه‌ی شرکت
    8) ارائه‌ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

2- تعریف شرکت سهامی خاص
شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

مدارک شرکت سهامی خاص برای ثبت:

    1) دو برگ اظهارنامه‌ی تکمیل شده‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه‌ی سهام داران
    2) دو جلد اساسنامه‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه‌ی سهام‌داران
    3) دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام‌داران و بازرسین رسیده باشد
    4) دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد
    5) فتوکپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری‌)
    6) ارائه‌ی گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه‌ی شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده است تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایه‌ی شرکت، آورده‌ی غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه‌ی تقویم نامه‌ی کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایه‌ی شرکت قرار داده شود؛ ارائه‌ی اصل سند مالکیت، ضروری است
    7)ارائه‌ی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها.

چرا شرکت سهامی ؟
می توان گفت که مهمترین فلسفه وجود و اهمیت شرکت های سهامی به کار گیری سرمایه وسیع برای انجام امور تجاریست. چرا که در شرکتهای غیر سهامی عموما میزان سرمایه به کار گرفته شده کم و همچنین ریسک از بین رفتن سرمایه بالاست. این در حالیست که در شرکتهای سهامی سرمایه و تعداد سهامداران می تواند بسیار زیاد باشد. مزیت دیگر شرکتهای سهامی آن است که سهامداران مدیران شرکت را انتخاب می کنند و از آن پس اداره شرکت به عهده آنهاست. شرکت در مجمع و بررسی عملکرد مدیران شرکت نهایتا دو روز در سال از سهامداران وقت می گیرد. این ویژگی شرکت های سهامی که مسئولیت سهامداران به میزان سرمایه آنها در شرکت است نیز مزیت بزرگی به شمار می رود. به عنوان مثال اگر شرکتی با سرمایه ده میلیون تومان ورشکسته شود و دوازده میلیون تومان طلبکار داشته باشد، طلبکاران حق مطالبه دو میلیون تومان اضافی را از شرکا نخواهند داشت.
حسن دیگر شرکت سهامی عدم تاثیر فوت یا خروج یکی از سهامداران در سرنوشت شرکت است. این در حالیست که در بعضی دیگر از انواع شرکت پس از فوت یکی از سهامداران امکان انحلال شرکت وجود دارد. به علاوه تنها شرکتهای سهامی هستند که  موضوع عملیات آنها می تواند غیر بازرگانی باشد.  قابلیت جذب سرمایه و همچنین پذیرفته شدن در بورس ( برای شرکتهای سهامی عام ) هم از وجوه برتری شرکت سهامی عام است.

دانلود پاورپوینت انواع شرکت ها